
Shaved Monkey distilleerde hieruit een nieuw richtpunt voor de toekomst van Incovo: hoe zorgen we ervoor dat mensen een nieuwe waarde toekennen aan hun afval? Hoe breng je zoiets positief en enthousiasmerend? Ons antwoord werd Missie Goud, want in de wereld van morgen is afval een grondstof. Net zoals goud. Iets om te koesteren. Iets wat ons dierbaar is.


Missie Goud is een verhaal dat een toekomstbeeld schetst, dat afval hervaloriseert, een gemeenschappelijke positieve uitdaging vormt en een compleet register aan mogelijkheden voor activaties opentrekt. We definieerden drie concrete pijlers waar dit verhaal op rust. We schreven een visiedocument en strategisch communicatieplan met adviezen voor tone of voice, verschillende kanalen en doelgroepen en acties op korte en middellange termijn. We brainstormden over (communicatie)acties naar de verschillende interne en externe stakeholders (personeel, inwoners, beleid) waar de afvalintercommunale mee te maken krijgt.
Het nieuwe verhaal kreeg een eerste tastbare vorm in een animatiefilmpje dat direct een nieuwe illustratieve, opgewekte stijl zet die door Incovo’s zeer diverse doelgroep kan omarmd worden.
Dit alles verwerkten we in een kompas, een handleiding en presentatie die Incovo in staat stellen om Missie Goud in de toekomst zelf verder uit te rollen.